woensdag 19 maart 2008

Waarom deze blog?

Beste lezer,

als overtuigd rechts-liberaal heb ik altijd voor 100% achter mijn VVD gestaan, ik was een actief lid en voelde mij thuis. Tot het moment van het lijstrekkers circus. Ik schaamde mij voor de manier waarop Rita Verdonk en Mark Rutte met elkaar omgingen, was dat nu Liberaal? Was dat de partij waar ik bij wilde horen? Na het, gedwongen, vertrek van Rita Verdonk uit de VVD fractie voelde ik niets meer voor de partij waar altijd mijn hart lag. Ik besloot, na enige twijfel, mijn lidmaatschap te beƫindigen.

En nu? Ik heb een zwak voor Rita Verdonk en haar kracht, maar zie haar liever in de tweede kamer het debat (Politiek geneuzel?) aangaan dan druk te zijn met fondsen werven voor ToN. Meer dan 600.000 mensen stemden op Rita Verdonk juist om haar te zien deelnemen aan het politieke geneuzel, zij vertegenwoordigt veel Nederlanders nu door niets te doen. Vreselijk. Zij heeft tijdens de laatste verkiezingen mijn stem gekregen, helaas heb ik daar nu bijna spijt van.

De PVV, moeilijk. Ik heb enorm veel bewondering voor de manier waarop zij Nederland wakker houden. Zij het dat het iets genuanceerder overgebracht mag worden. Ik ben het op veel punten eens met Geert Wilders en fractieleden, en, naar mijn mening, vele Nederlanders met mij. Maar toch, het kan met iets meer klasse, het kan echt genuanceerder, er is een gulden middenweg.

Dat brengt mij bij de VVD, de partij met Mark Rutte aan het roer, de vriendelijke Fred Teeven die altijd klaar zit om te reageren op een email van wie dan ook, de partij die direct insprong op mijn opinie over de uitzetting van een 19-jarige Homo Seksuele Iranier. (--->Mehdi Kazemi <--- ) De partij die een actie starte in het Euro Parlement om te zorgen dat er een resolutie werd aangenomen die de bescherming van Mehdi eist. De partij met Henk Kamp, waar ik een grote fan van ben! Maar het blijft de partij die Rita wegjoeg, die een circus act maakte van een serieuze aangelegenheid. Mijn VVD is niet meer, of toch wel?

Dit, beste lezer, maakt mij zwevend.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Een heel goed initiatief. Ik herken het. Zelf stem ik al meer dan 20 jr op de VVD. Ik ben een liberaal in hart en nieren. En nu weet ik het "opeens" niet meer.
Ik ben over de oorzaak van het niet meer weten niet zeker. Is het de figuur van de 'softe' Mark Rutten, het vertrek van eerst Geert en daarna Rita met alle weinig verheffende poespas er om heen.
Daar moet ik over nadenken. Er is m.b.t. de politieke programma's van Geert en Rita nog maar weinig bekend. Op dit moment zie ik nog geen "redelijk alternatief".
Ik beloof je dat ik je op de hoogte zal houden.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd naar alle blogs die je gaat plaatsen.
Naar mijn bescheiden mening, ( maar ben ik wel objectief ), kun jij je uitstekend verwoorden over zaken die je aan het hart gaan.
Een goede zet van je om deze blog daarom te openen, en de discussie op gang te houden.

Ik deel in veel gevallen je mening, en kijk uit naar alle reacties die je zult krijgen. succes !

Alpha zei

Hoi cindy,

Goede manier om om het beleid van de VVD eens aan te kaarten.

Zelf ben ik al een poosje weg uit Nederland, maar volg de politiek in Nederland nog wel. Tenminste met wat ik uit de kranten kan halen.
Wil wel zeggen dat de VVD niet meer de VVD is van zo'n 10 jaar geleden.
Waardoor ze kiezers verliezen.
Zie dat je pas begonnen bent met je blog en ik wens je veel succes.
Zelf ben ik heel druk bezig met mijn blog over de politiek van Venezuela.
Ga wel je blog in de gaten houden, het ziet er goed uit.

groet
Alpha