woensdag 2 april 2008

Het valt niet te ontkennen, SGP : Waarheid, Waardigheid en Wijsheid

Wat veel wijsheid kwam er uit de heer van der Vlies tijdens het Fitna debat. Het was een ware verademing om deze man te horen spreken. Wat jammer eigenlijk, dat zo een verstandige man lid is van een partij die zelfs de geluidsnormen voor Schiphol opzoekt in de bijbel. Ik ben het met van der Vlies eens. Geert Wilders heeft het recht om de donkere kanten van de Islam te laten zien en zeker omdat het ook nog ware beelden zijn. Dan een fantastische quote, die ik u niet wil onthouden; "Feit is ook dat de meeste moslims geen terrorist zijn, maar de meeste terroristen wel moslim." Later draaide hij dit om en kwam het er eigenlijk nog mooier uit. Want de meeste Moslims zijn inderdaad geen terrorist.

Ik vond het niet duidelijk naar buiten komen, het standpunt van de PVV dat ze wel voor een immigratiestop zijn maar niet tegen asielmigratie. Het kwam op mij over alsof ze echt Nederland voor alles en iedereen op slot willen doen. Ik denk dan gelijk aan mensen die denken zoals ik, vrij en met een heel duidelijk levensbeeld, vol ambities, humor en rekenen op het recht om te denken wat ze willen denken. Die mensen wonen ook in Iran, Afghanistan en Saoedi Arabië, daar wonen ook liberaal denkende mensen die zoeken naar de grens van de vrijheid van meningsuiting. Het verschil is dat voor die mensen de grens snel bereikt is. Deze mensen lopen een zeer grote kans om opgepakt te worden, wat er dan kan gebeuren hoef ik u niet meer te vertellen, die beelden kunnen we zo onderhand wel dromen. Ik hou graag de deuren van Nederland open voor deze mensen, mensen die leven in angst. De dreiging waar zij in leven vanwege hun seksuele geaardheid, het simpele feit dat zij vrouw zijn of misschien een ander geloof aanhangen dan hun leiders willen zien maakt hun leven ondraaglijk. Die mensen horen wij een veilig thuis te kunnen bieden.

Nog een quote uit de bijdrage aan het Fitna debat van van der Vlies; "Ahmedinejad leest ons vanuit Iran met grote woorden de les, terwijl hij zelf ongehinderd roept dat de Joden en Israël van de kaart moeten worden geveegd. Vraagje voor minister Verhagen: bent u bereid om nogmaals een open brief te schrijven en deze aan te bieden aan Arabische kranten waarin u deze hypocrisie ook aan de orde stelt?" Ook daar ben ik het voor de volle honderd procent mee eens, een man als Ahmedinejad kan toch niet serieus genomen worden? Een man die roept dat er in Iran geen homo seksuelen zijn? Hij denkt waarschijnlijk dat hij ze allemaal al opgepakt heeft. (in februari nog 30 mannen opgepakt in Iran omdat zij verdacht worden van homo seksuele praktijken, wat er met deze mannen gaat gebeuren zal u inmiddels duidelijk zijn) Ik heb nieuws voor Ahmedinejad, Mehdi Kazemi is een Iraniër en zo homoseksueel als een homoseksueel maar zijn kan.

Daar maakte ik mij vandaag veel zorgen om, ondanks de verjaardag van mijn zoon bleef ik emails verzenden naar kamerleden om de zaak "Mehdi" nog zo veel mogelijk te belichten. Morgen om 15:15 uur zal het spoeddebat, zoals aangevraagd door Boris van der ham (D66), plaatsvinden. Ik heb inmiddels de standpunten van de PVV en de SP vernomen en als alle partijen het standpunt van de SP volgen kan Mevrouw Albayrak alleen maar toegeven en Mehdi een (tijdelijk) verblijfsstatus aanbieden. Ik wil u het standpunt van de SP niet onthouden. Het lijkt verbluffend veel op mijn eigen standpunt in deze zaak. "De SP heeft om te beginnen ingestemd met het spoeddebat. Het standpunt van de Tweede Kamerfractie is dat Mehdi Kazemi alleen mag worden teruggestuurd naar het Verenigd Koninkrijk als dat land de garantie geeft dat Mehdi niet wordt teruggestuurd naar Iran. Geven ze die garantie, maar komen ze die belofte niet na, dan eist de SP dat hij alsnog hier asiel krijgt aangeboden." Naar mijn mening is dit het enige juiste en menselijke standpunt.
Helaas kan ik niet bij het debat in Den Haag aanwezig zijn maar vanaf 15:15 uur zal ik vol spanning in de televisie zitten. Ik hoop dat ik niet teleurgesteld zal zijn, ik wil zo graag trots zijn op de fracties die morgen gaan spreken, de mensen die de moeite nemen om in debat te gaan over Mehdi. Alleen al voor die moeite wil ik ze bedanken.

het is een dubbele blog geworden, Fitna debat en Mehdi Kazemi debat, vreemd dat in beide onderwerpen mijn mening bijna gelijk staat aan die van de SGP en SP, twee partijen die absoluut nooit en te nimmer kans zullen maken op mijn stem.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Cindy,

Ik ben een regelmatig lezer van jouw blogs, en moet bekennen dat ik veel van jouw meningen deel.....
Wat me aanspreek in jouw blogs is de duidelijkheid en het gebruik van klip-klare " jip en janneke" taal.. kunnen ze wat van leren in het stoffige Den Haag....
Geen ambities die richting ???

Cindy Schneider zei

beste anoniem, wat flauw toch die anonieme bewonderaars. In ieder geval bedankt, ik heb wel ambities hoor maar ik weet niet voor welke partij. Ik zou zeggen, partijen doe een voorstel ;)

Anoniem zei

Hallo Cindy, erg netjes geschreven en ik moet me aansluiten bij de vorige (weliswaar anonieme schrijver) dat je geknipt bent als politicus. Ga dus vooral zo door!
Met vriendelijke groeten uit Benningbroek

Cindy Schneider zei

Straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen ;) Bedankt ook voor je reactie op hyves, ik hou niet zo van anonieme reacties maar wil toch ook iedereen een kans geven om te reageren.